Nytt år, ny strategi. Musikhjälpen vågar välja bort en stor kanal för att främja de som berör rätt målgrupp. Stort!
Snart är det dags för Musikhjälpen som jag själv älskar. Det är underbart att ha sällskap dygnet runt av “buren”, att se så många magiska musikaliska nummer, höra gripande historier som rör årets ämne. Jag gråter varje år, speciellt till brandtalen som kommer då och då.
I år gick Musikhjälpen ut på sin Facebook-sida och sa att man inte kommer att publicera något där och några dagar senare var hela kontot borta. Jag minns att de sa att det kommer finnas på Instagram och Tiktok och de har ju också konto på Youtube.
Vi var några som spekulerade i varför, deras egna motivering var tid men vi tror nog också att det handlar om målgruppen. Även om jag vet att både barn, vuxna och äldre tittar så är det ju de yngre som interagerar i sociala medier och de är ju faktiskt på Tiktok och till viss del på Instagram.
Det är ändå ett ganska stort ställningstagande att helt avfärda en kanal som varit så stark så länge. Stort! Jag tycker de gör helt rätt som prioriterar och vågar säga nej. Nu vill jag bara vara en fluga på väggen efter allt är gjort och de ska sammanfatta allt. Hur gick det? Var det rätt beslut?
No responses yet