TikTok presenterar spännande nyheter för den 96:e Oscarsgalan.
TikTok har annonserat ett antal aktiviteter för den 96:e Oscarsgalan i samarbete med Academy of Motion Picture Arts and Sciences och Disney, som kommer att inkludera både IRL och in-app-aktiviteter för evenemanget.
Vilket också kan ge möjligheter för filmrelaterade samarbeten och diskussioner, när hypen kring Oscarsnatten ökar.
För det första skickar TikTok två av sina bästa filmkreatörer till Oscarsröda mattan för att intervjua kändisar som anländer till evenemanget.
Enligt TikTok:
“On March 10th at 5:00 pm ET / 2:00 pm PT, #FilmTok creators Joe Aragon (@cinema.joe) and Yasmine Sahid (@ladyyasmina1) will bring the TikTok community directly to the Oscars red carpet as they host a LIVE streamed on @tiktok, @oscars, and @abcnetwork in the US.”
Detta är en stor möjlighet för TikTok att visa upp några av sina bästa talanger för en bredare publik, och kommer utan tvekan att väcka mer intresse i den bredare #FilmTok-communityn.
Den direkta integrationen med Oscars huvudsakliga täckning kommer att leda till mycket mer filmrelaterad diskussion i appen, vilket som nämnts kan öppna upp nya möjligheter för relaterade samarbeten och engagemang.
TikTok lägger även till en Oscars-sökhubb, som kommer att inkludera alla de senaste talen, effekterna och omröstningsundersökningarna fram till natten.
@tiktok search "Oscars" on TikTok to be sure you don't miss out on all the awards season buzz 🎬
♬ original sound – TikTok
“You can also complete fun film-related tasks to receive themed profile frames, and show off your knowledge by posting with #Oscars to get involved in the conversation.”
Användare kan söka efter “Oscars” för att hitta i-app-aktiveringen.
Slutligen har TikTok också lagt till ett utbud av Oscars-temade visuella effekter, vilket ger fler sätt för användare att engagera sig i ceremonin.
TikTok har blivit en viktig källa för underhållningsbaserat innehåll för många användare, och som sådan är det meningsfullt för appen att luta sig mot stora evenemang som Oscars för att maximera det kulturella engagemanget.
Den omgivande hypen presenterar en viktig möjlighet för TikTok att förstärka sin roll som en trendande kraft, samtidigt som det ger varumärken och skapare fler sätt att ansluta sig till samma.
Du kan läsa mer om TikToks Oscarsaktiviteter här.
No responses yet