Vi är halvvägs genom året, vilket innebär att det är dags att börja planera dina semesterkampanjer för att säkerställa att du har allt på plats för att maximera dina försäljningsresultat under den kommande semesterperioden.
För att hjälpa till med detta har TikTok publicerat sin marknadsföringshandbok för semesterperioden 2023, som innehåller en rad användbara insikter och tips för att säkerställa att din planering är på rätt spår och att du redan nu uppfyller kraven för att förbättra responsen.
Den 13-sidiga guiden innehåller en rad anteckningar om TikTok som en plattform för produktupptäckt och hur den påverkar köpbeteenden. Det finns också anteckningar om de mest använda hashtaggarna och de viktigaste trenderna i appen.
TikTok ger också en rad guider och tips om hur du kan maximera dina semesterkampanjer, inklusive steg-för-steg-listor över alla viktiga grundelement. Det är en intressant översikt över vad som kan vara en viktig kanal för din marknadsföring och ditt arbete med att nå ut till målgruppen i år. TikTok är förmodligen den mest inflytelserika sociala plattformen för tillfället, särskilt för yngre målgrupper, och det kan därför vara värt att överväga om du bör använda den i dina semesterplaner och hur du kan göra det på bästa sätt.
Och oavsett är det värt att läsa, eftersom det kan hjälpa dig att börja tänka inte bara på TikTok i sig, utan också på dina bredare semesterplaner.
Du kan ladda ner TikToks playbook för “Holidays For You” här.
No responses yet